Infobar icon

Doručenie zadarmo!

Vyberte si typ vozidla
 
 
 
 
 

Otázky ohľadom problémov s autom


Padlo mi auto, ale po naštartovaní sa zdvihlo...prečo?

V systéme máte únik vzduchu- spravidla je malá prasklina v mechu. Niekedy auto padne za pár minút, niekedy za pár dní. Závisí to od velkosti dierky a napr. aj ako zaparkujete (ako sa dierka odkryje). Diera môže byť v jednom mechu alebo aj vo viacerých. Niekedy sa môže stať, že pár dní auto nepadne vôbec a následne sa chyba zase objaví.

Riešenie: Odporúčame zmerať výšky jednotlívých strán (pri blatníku kolesa) a vymeniť mech / tlmič pri najnižšej strane. Odporúčame taktiež meniť mechy / tlmiče v pároch (buď 2 predné alebo 2 zadné), keďže mechy sú rovnako opotrebované a je otázkou času kedy praskne aj druhá strana (môže to byť pár dní alebo pár mesiacov). Takto si ušetríte čas v servise a šetríte aj kompresor podvozku (nefúka zbytočne).                                   


Padlo mi auto a nedvíha sa vôbec...prečo?

Nefunguje vám kompresor a v systéme máte únik vzduchu- spravidla je malá prasklina v mechu. Kompresor sa  pravdepodobne "odpálil", keďže neustále fúkal do deravého systému.

Riešenie: Najprv je potrebné vymeniť kompresor (aj relé!) a skúsiť zdvihnúť auto. Následne je potrebné odstrániť dieru v systéme. Auto odporúčame sledovať a zmerať výšky jednotlívých strán (pri blatníku kolesa) napríklad večer a ráno. Takto zistíte ktorá strana klesá a ktorý mech / tlmič je potrebné vymeniť. Odporúčame taktiež meniť mechy / tlmiče v pároch (buď 2 predné alebo 2 zadné), keďže mechy sú rovnako opotrebované a je otázkou času kedy praskne aj druhá strana (môže to byť pár dní alebo pár mesiacov). Takto si ušetríte čas v servise a šetríte aj kompresor podvozku (nefúka zbytočne).


Svieti mi na displeji auto so šípkou...prečo?

Auto Vám naznačuje, že niečo nie je v poriadku so vzduchovým systémom. Problémov môže byť viac: zoslabnutý kompresor, úník vzduchu, pokazený snímač výšky auta alebo iná elektronická závada.

Riešenie: Auto je potrebné napojiť na počítačovú diagnostiku ktorá nám presne určí problém.


Búcha a klepe mi auto na nerovnostiach...prečo?

Búchanie môže spôsobovať viac komponentov (silentbloky a čapy), avšak môže to byť aj tlmičom.

Riešenie: Auto je potrebné zobrať do servisu, aby Vám odpojili jednotlivé komponenty podvozku a skontrolovali ich tuhosť. Po vylúčení chyby ostatných komponentov je pravdepodobné, že Vám búcha / klepe tlmič. Nedajte sa zmiasť s tým, že tlmič je "suchý", teda nevytiekol olej. Olej z tlmiča vyteká do mechu, avšak ten je vzduchotesne izolovaný a preto je aj zlý tlmič "suchý". Ak je tlmič univerzálny (nie je pravý / ľavý diel), tak si môžete skúsiť prehodiť tlmiče a otestovať, či sa "prehodilo" aj búchanie. Následne je potrebné vymeniť tlmič.


Auto nie je padnuté, ale stojí nakrivo...prečo?

Auto môže mať zlú kalibráciu, alebo poškodený snímač výšky.

Riešenie: Auto je potrebné zobrať do servisu a skontrolovať fyzicky snímače výšok. Môžu byť zlomené / skrivené alebo je poškodená kabeláž. V takomto prípade je potrebné vymeniť diel a dať ho na diagnostiku a auto nakalibrovať. Ak nie sú snímače poškodené, tak môžno postačí PC kalibrácia.


Auto je raz extrémne vysoko a raz extrémne nízko...prečo?

Auto má pravdepodobne poškodený (zlomený) snímač výšky.

Riešenie: Auto je potrebné zobrať do servisu a skontrolovať fyzicky snímače výšok. Môžu byť zlomené / skrivené alebo je poškodená kabeláž. V takomto prípade je potrebné vymeniť diel a dať ho na diagnostiku a auto nakalibrovať.


Hučí mi kompresor...prečo?

Máte slabý kompresor- kompresor sa  pravdepodobne "odpálil", keďže neustále fúkal do deravého systému.

Riešenie: Najprv je potrebné vymeniť kompresor (aj relé!). Následne je potrebné skontrolovať, či nemáte dieru v systéme. Auto odporúčame sledovať a zmerať výšky jednotlívých strán (pri blatníku kolesa) napríklad večer a ráno. Takto zistíte, či niektorá strana klesá a ktorý mech / tlmič je potrebné vymeniť. Odporúčame taktiež meniť mechy / tlmiče v pároch (buď 2 predné alebo 2 zadné), keďže mechy sú rovnako opotrebované a je otázkou času kedy praskne aj druhá strana (môže to byť pár dní alebo pár mesiacov). Takto si ušetríte čas v servise a šetríte aj kompresor podvozku (nefúka zbytočne).


Neviem prepnúť tuhosť podvozku (šport / comfort)...prečo?

Problém je s niektorým elektronickým ventilom tlmiča - buď je zlý kontakt alebo sa vypálil.

Riešenie: Najprv je potrebné auto napojiť na diagnostiku, aby nám povedala ktorá strana je vadná. Následne na tej strane treba skontrolovať kábel ktorý vychádza z tlmiča, či nie je poškodený. Ak je v poriadku, tak ho demontujte z tlmiča, odpojte od auta a skontrolujte / vyčististite koncovky. Pomôcť môže aj kontaktný sprej. Následne všetko napojte na pôvodné miesto. Skúste, či funguje prepínanie. Ak nie, tak je vypálený elektroventil a je potrebná výmena celého tlmiča.


Upozornenie: Tento text je len informatívny, preto sa vždy poradte s odborníkom! Prevádzkovateľ stránky nenesie žíadnu zodpovednosť za nesprávnu diagnostiku závady auta.

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia