Doručenie zadarmo!
Padlo mi auto, ale po naštartovaní sa zdvihlo...prečo? |
V systéme máte únik vzduchu- spravidla je malá prasklina v mechu. Niekedy auto padne za pár minút, niekedy za pár dní. Závisí to od velkosti dierky a napr. aj ako zaparkujete (ako sa dierka odkryje). Diera môže byť v jednom mechu alebo aj vo viacerých. Niekedy sa môže stať, že pár dní auto nepadne vôbec a následne sa chyba zase objaví. Riešenie: Odporúčame zmerať výšky jednotlívých strán (pri blatníku kolesa) a vymeniť mech / tlmič pri najnižšej strane. Odporúčame taktiež meniť mechy / tlmiče v pároch (buď 2 predné alebo 2 zadné), keďže mechy sú rovnako opotrebované a je otázkou času kedy praskne aj druhá strana (môže to byť pár dní alebo pár mesiacov). Takto si ušetríte čas v servise a šetríte aj kompresor podvozku (nefúka zbytočne). |
Padlo mi auto a nedvíha sa vôbec...prečo? |
Nefunguje vám kompresor a v systéme máte únik vzduchu- spravidla je malá prasklina v mechu. Kompresor sa pravdepodobne "odpálil", keďže neustále fúkal do deravého systému. Riešenie: Najprv je potrebné vymeniť kompresor (aj relé!) a skúsiť zdvihnúť auto. Následne je potrebné odstrániť dieru v systéme. Auto odporúčame sledovať a zmerať výšky jednotlívých strán (pri blatníku kolesa) napríklad večer a ráno. Takto zistíte ktorá strana klesá a ktorý mech / tlmič je potrebné vymeniť. Odporúčame taktiež meniť mechy / tlmiče v pároch (buď 2 predné alebo 2 zadné), keďže mechy sú rovnako opotrebované a je otázkou času kedy praskne aj druhá strana (môže to byť pár dní alebo pár mesiacov). Takto si ušetríte čas v servise a šetríte aj kompresor podvozku (nefúka zbytočne). |
Svieti mi na displeji auto so šípkou...prečo? |
Búchanie môže spôsobovať viac komponentov (silentbloky a čapy), avšak môže to byť aj tlmičom. Riešenie: Auto je potrebné zobrať do servisu, aby Vám odpojili jednotlivé komponenty podvozku a skontrolovali ich tuhosť. Po vylúčení chyby ostatných komponentov je pravdepodobné, že Vám búcha / klepe tlmič. Nedajte sa zmiasť s tým, že tlmič je "suchý", teda nevytiekol olej. Olej z tlmiča vyteká do mechu, avšak ten je vzduchotesne izolovaný a preto je aj zlý tlmič "suchý". Ak je tlmič univerzálny (nie je pravý / ľavý diel), tak si môžete skúsiť prehodiť tlmiče a otestovať, či sa "prehodilo" aj búchanie. Následne je potrebné vymeniť tlmič. |
Auto nie je padnuté, ale stojí nakrivo...prečo? |
Auto môže mať zlú kalibráciu, alebo poškodený snímač výšky. Riešenie: Auto je potrebné zobrať do servisu a skontrolovať fyzicky snímače výšok. Môžu byť zlomené / skrivené alebo je poškodená kabeláž. V takomto prípade je potrebné vymeniť diel a dať ho na diagnostiku a auto nakalibrovať. Ak nie sú snímače poškodené, tak môžno postačí PC kalibrácia. |
Auto je raz extrémne vysoko a raz extrémne nízko...prečo? |
Auto má pravdepodobne poškodený (zlomený) snímač výšky. Riešenie: Auto je potrebné zobrať do servisu a skontrolovať fyzicky snímače výšok. Môžu byť zlomené / skrivené alebo je poškodená kabeláž. V takomto prípade je potrebné vymeniť diel a dať ho na diagnostiku a auto nakalibrovať. |
Hučí mi kompresor...prečo? |
Máte slabý kompresor- kompresor sa pravdepodobne "odpálil", keďže neustále fúkal do deravého systému. Riešenie: Najprv je potrebné vymeniť kompresor (aj relé!). Následne je potrebné skontrolovať, či nemáte dieru v systéme. Auto odporúčame sledovať a zmerať výšky jednotlívých strán (pri blatníku kolesa) napríklad večer a ráno. Takto zistíte, či niektorá strana klesá a ktorý mech / tlmič je potrebné vymeniť. Odporúčame taktiež meniť mechy / tlmiče v pároch (buď 2 predné alebo 2 zadné), keďže mechy sú rovnako opotrebované a je otázkou času kedy praskne aj druhá strana (môže to byť pár dní alebo pár mesiacov). Takto si ušetríte čas v servise a šetríte aj kompresor podvozku (nefúka zbytočne). |
Neviem prepnúť tuhosť podvozku (šport / comfort)...prečo? |
Problém je s niektorým elektronickým ventilom tlmiča - buď je zlý kontakt alebo sa vypálil. Riešenie: Najprv je potrebné auto napojiť na diagnostiku, aby nám povedala ktorá strana je vadná. Následne na tej strane treba skontrolovať kábel ktorý vychádza z tlmiča, či nie je poškodený. Ak je v poriadku, tak ho demontujte z tlmiča, odpojte od auta a skontrolujte / vyčististite koncovky. Pomôcť môže aj kontaktný sprej. Následne všetko napojte na pôvodné miesto. Skúste, či funguje prepínanie. Ak nie, tak je vypálený elektroventil a je potrebná výmena celého tlmiča. |